۱۳۹۱ مرداد ۲۷, جمعه

غم‌انگيزترين صحنه از زلزله آذربایجان


زلزله‌ی آذربایجان را اگر از بخش مصیبت‌های طبیعی‌اش بگذریم، باید به بی کفایتی مسئولان نظام نامردمی حاکم بر ایران اشاره داشت که هنوز هم اندر خم یک کوچه است.
هنوز خرابی‌های هشت سال جنگ، خرابی‌های زلزله‌ی رودبار در شمال ایران و خرابی‌های زلزله‌ی بم، به همان شکلی که بوده‌اند، باقی است که معاون اول رئیس جمهور به دروغ و تنها برای خوش کردن دل مردم که بیشتر هم مصرف داخلی دارد، چند روز پس از حادثه‌ی تلخ زلزله، اعلام می‌کند که ظرف دو ماه، خرابی‌های مناطق زلزله زده، ترمیم خواهد شد. این در حالی است که هنوز مردم روستاهای اطراف بم، در کانتینر زندگی می‌کنند و بخش‌های بزرگی از مناطق جنگی هم هنوز حتا از مین‌های زمینی هم پاک‌سازی نشده‌اند. ایشان و همه‌ی ناپاکانی که چون اختاپوس بر دارایی‌های مردم ایران چنگ انداخته‌اند، شرم را انگار نمی‌شناسند که چنین دروغ می‌گویند.
 رسانه‌ها‌ی تحت مدیریت رهبری‌شان (کیهان و رسالت) هم فردای زلزله، نه تنها از وقوع زلزله چیزی نمی‌نویسند که حتا یک عکس به عنوان خبر رسانی که کار اصلی‌شان است، از حادثه چاپ نکرده بودند. خوب مردم هم برای همدردی با هموطنان‌شان خود نیز دست به کار شده و به یکدیگر هم می‌گویند که کمک‌هاتان را به هلال‌احمر ایران ندهید که چیزی به زلزله‌زدگان نمی‌رسد.

هیچ نظری موجود نیست: