۱۳۹۵ خرداد ۷, جمعه

پنج شهروند کرد در سلماس توسط نیروهای سپاه کشته و زخمی شدند

«کانون حقوق بشر سلماس» : براثرتیراندازی نیروهای سپاه پاسداران ایران در شهرستان سلماس یک شهروند کرد کشته و چهار شهروند دیگر به شدت زخمی شدند.


بنا به گزارشهای رسیده، چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، گرمان امینی فرزند وحدت ۳۶ ساله ، اهل روستای دشوان از توابع شهرستان سلماس به همراه برادرش رحیم امینی ۳۳ ساله ، کریم اطمانی فرزند فرزامی ۳۸ ساله ، کوهزاد اطمانی فرزند افروز۲۶ ساله و صمد گل محمدی فرزند علی ۲۹ ساله ، هدف تیراندازی مستقیم نیروی سپاه پاسداران ایران قرار گرفتند که گرمان امینی در دم جان باخته  و چهار شهروند  نامبرده به شدت زخمی شدند و به بیمارستان شهرستان سلماس منتقل و وضعیت آنها وخیم اعلام شده است.

گفتنی است ، گرمان امینی  متاهل و دارای ۳ فرزند و سرپرست  خانواده بوده است و با پیگیریهای مکرر خانواده این شهروند تا چند روز نیروهای امنیتی و سپاه این شهر از تحویل جسد این شهروند کرد به خانواده اش ممانعت به عمل آورده است.

اتهام نامبردگان از سوی مقامات سپاه ، کولبری و فرار از عضویت اجباری بسیج روستایی ذکر شده است ، که  یک روز قبل از این حادثه تهدید شده بودند.

بر پای همین گزارش، نیروهای سپاه در این شهرستان و حومه  اقدام به ایجاد محل ایست و بازرسی در ورودی تمامی راه های منتهی به این شهرستان نموده و با این بهانه به ازارو اذیت شهروندان کرد و آذری و توقیف خودروهای ایشان‌ می‌پردازند که موجب نارضایتی و ناراحتی‌ اهالی منطقه شده است.

لازم به ذکر است عامل جنایت هولناک کشتار شهروندان و مسافران و کودکان در روستاهای مرزی با گرفتن ژست پاسداری از مرزو بوم طی سالهای اخیراز سوی نیروهای سپاه پاسداران و انتظامی ، امنیتی ایران شدت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: