۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

نبود تجهیزات غواصی و قایق نجات در سلماس، سد «زولا» دوباره جان جوانی را گرفت


شنا در پشت سد زولای شهرستان سلماس و نبود هشدارها و تابلوهای شنا ممنوع باعث غرق شدن جوان ١٩  ساله‌ای در این شهرستان شد.

حسن حسینی ١٩ ساله فرزند نورالدین اهل روستای کوم از توابع شهرستان سلماس بر اثر غرق  شدن جان خود را از دست داد.

«حمید دهقان»، رییس سازمان هلال‌احمر سلماس در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا گفت : با اعلام این حادثه در ساعت ١٦:٢٠ روز جمعه ٢٩ شهریورماه ١٣٩١ تیم نجات هلال‌احمر سلماس به محل حادثه اعزام شدند. 

وی همچنین افزود : به علت نبود تجهیزات غواصی و قایق نجات در سلماس سریعاً با هلال‌احمر استان هماهنگی شد و تیم غواصی و قایق نجات از شهرستان ارومیه ( حدوده ١٠٠ کیلومتر با محل واقعه ) و پلدشت (حدوده ٢٠٠ کیلومتر با محل واقعه ) برای بیرون کشیدن غرق شده از آب به این شهرستان اعزام شد.

دهقان افزود: با رسیدن تیم اعزامی و ارزیابی محل حادثه به علت تاریکی هوا با رضایت خانواده غرق شده عملیات به فردا موکول شد.

رییس سازمان هلال‌احمر شهرستان سلماس خاطر نشان کرد: عملیات بیرون آوردن غرق شده از صبح روز شنبه ادامه یافت تا بالاخره ساعت ١٠:٣٠ جسد غرق شده با همکاری مردم منطقه ازآب بیرون کشیده شد و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

دهقان یادآور شد: با وجود ٢ سد آبی در شهرستان سلماس و احتمال وقوع این چنین حوادثی در این شهرستان از مدیریت بحران شهرستان تقاضا داریم که هرچه سریع‌تر تجهیزات غواصی و قایق نجات تهیه و در اختیار سازمان هلال‌احمر سلماس قرار گیرد.

 لازم به ذکر است دو سال گذشته ٥ نفر از شهروندان بر اثرغرق شدن در اطراف دو سد زولا و دریک در این شهرستان جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست: