۱۳۹۳ دی ۴, پنجشنبه

یک شهروند کرد توسط نیروهای به اصطلاح امنیتی و درواقع ضد امنیتی ایران در سلماس کشته شد

«کانون حقوق بشر سلماس» سیاست فشار و سرکوب مزنشینان توسط جمهوری اسلامی ادامه دارد، در همین رابطه یک شهروند کرد به نام آزاد اطمانی توسط نیروهای نظامی ایران کشته شد.


آزاد اطمانی فرزند افروز ٣٠ ساله اهل روستای دشوان از توابع شهرستان سلماس ، دوشنبه یکم دی ماه ١٣٩٣ هدف تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی ایران قرار گرفته و کشته شده است.

شایان ذکر است نامبرده درمنطقه مرزی شهرستان سلماس روستای بروشخواران با کشور ترکیه هدف گلوله قرارگرفته و کشته شده است.

همچنین تعداد بالای شهروندان مرزنشین و کولبرانی که  کشته یا زخمی  شده اند نشان دهنده  ضرورت و فوریت تغییرات سریع در سیاست های دولت و توجه پایدار جامعۀ بین المللی به این موضوع است واین قتل ها و جراحات، پس از آغاز برنامۀ انسداد مرزها در این شهرستان طی چند سال اخیر تشدید یافته است.

ماموران مراقب مرزی بی مهابا و به عمدی به طرف این افراد شلیک می کنند و بدین وسیله سالیانه صدها  شهروند مرزنشین ، کولبر و حیوانات باربر آنان را می کشند و مجروح می کنند.

لازم به ذکراست ، کولبران و کاسبکاران مرزی به عنوان محروم‌ترین و فقیرترین قشر جامعه همواره تحت ظلم وستم بوده‌ و هیچ نهادی از آنها حمایت نمی‌کند متاسفانه تاکنون هیچ فرد نظامی به جرم کشتن کولبران و مرزنشینان مجازات نشده و در بیشتر موارد بر پرونده کشتن کولبران سرپوش گذاشته شده‌است.

حمله به کولبرانی و شهروندان مرزنشین که ساکن برخی از فقیرترین مناطق ایران هستند، استفاده از خشونت مرگبار علیه مردمی است که به واسطۀ شرایط اقتصادی خویش به این نوع فعالیت وادار شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: