۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

کانون حقوق بشر سلماس، افزایش شمار اعدام‌ها در این شهرستان را محکوم کرد


کانون "نظارت بر امور حقوق‌بشر" شهرستان سلماس از عدم رعایت موازین حقوق‌بشر در این شهرستان  به‌شدت انتقاد کرد. بر اساس گزارش رسمی این کانون، از زمان روی‌ کار آمدن حسن روحانی تا کنون، چندین شهروند به صورت مخفی یا در ملاعام در این شهرستان اعدام‌ شده‌اند.


هم‌چنین این کانون، از روش ضد‌انسانی اجرای مجازات اعدام انتقاد کرد و یادآور شد که کانون حقوق بشر سلماس  با مجازات اعدام، به هر صورت مخالف است. و از مسولین ایران خواست، اجرای مجازات مجرمینی را که به اعدام محکوم شده‌اند، متوقف سازند و به گروه کشورهایی که با این مجازات ضدانسانی مخالفند، بپیوندند.


کانون حقوق بشر سلماس، در ارتباط با اعدام زندانی سیاسی کرد بهروز الخانی به شدت دولت ایران را محکوم کرد و ازمسولین  دولت ایران خواست، رعایت موازین حقوق‌بشر در ایران را به مرحله‌ی اجرا درآورد. در این بیانیه‌، همچنین تصریح شده است که مسائل حقوق‌بشری، در دولت جدید ایران هم‌چنان در اولویت قرار ندارند.

ایران قطعنامه‌ی "به‌رسمیت شناختن حقوق سیاسی و مدنی" سازمان ملل را به امضا رسانده است. کشورهایی که مفاد این قطعنامه را پذیرفته‌اند، موظفند تنها در صورت ارتکاب جرایم سنگین، حکم اعدام صادر کنند. در این کشورها، هم‌چنین بکاربردن شیوه‌های وحشیانه‌ی اعدام و نیز اعدام مجرمینی که هنگام ارتکاب جرم هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، ممنوع است.

هیچ نظری موجود نیست: