۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

تهدید،ضرب و شتم ۴ شهروند کرد توسط نیروهای هنگ مرزی در سلماس


نیروهای امنیتی هنگ مرزی  شهرستان  سلماس  به چهار شهروند کرد تعرض نموده و آنها را مورد  ضرب و شتم  قراردادند.

 بنا به گزارشهای رسیده ، شمس الدین ایوری فرزند قادر ، بهروز لاجورد فرزند کاظم ، اسماعیل لاجورد فرزند کاظم و قادر جهانگیرزاده فرزند محمد علی ، چهار شهروند کرد اهل روستای بروشخواران در پی مراجعه به هنگ مرزی و در خواست  مجوز کتبی جهت درو کردن مزارع کشاورزی درنزدیکی نور مرزی ایران با کشور ترکیه توسط نیروهای امنیتی و حفاظت اطلاعات هنگ مرزی این شهرستان چندین ساعت مورد بازجویی ، تهدید ، ضرب و  شتم  قرار گرفتند.

بر پای همین گزارش ٬ این اقدام نیروهای امنیتی وحفاظت اطلاعات هنگ مرزی این شهرستان به شکلی زننده و وحشیانه با هدف ایجاد ترس و وحشت در بین شهروندان و در جلوی درب اداره هنگ مرزی این شهرستان  ٬ بدون ارائه حکم قانونی و قضایی صورت گرفته است وسبب ضرب و شتم ایشان توسط نیروهای امنیتی  شده است.


همچنین درادامه‌ گزارش ارسالی آمده است ،  شهروز جهانگیرزاده فرزند قادر در سال ۸۲ براثرتیراندازی مأموران نیروهای به اصطلاح انتظامی ایران، در جاده روستای گوبه از توابع شهرستان سلماس هدف  قرار  گرفته و جان خود را از دست داده است و از همان سال خانواده ایشان به دفعات مورد تعرض نیروهای امنیتی ایران  قرار گرفتند.

درضمن اتهامات مطرح شده از سوی نیروهای امنیتی نسبت به این ۴ شهروند کرد از سوی مقامات امنیتی ایران همکاری با حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک ) مطرح شده است.

هیچ نظری موجود نیست: