۱۳۹۳ تیر ۹, دوشنبه

جو خفقان در سلماس ادامه دارد

«کانون حقوق بشر سلماس» : نیروهای انتظامی شهرستان سلماس، برقراری حکومت نظامی در ساعاتی از شب را به علت واهی فعالیت احزاب کوردی را مناقشه میکنند.
به گزارش نیسان نیوز، بعد از آن که هفته‌ی گذشته در آستانه‌ی سالگرد ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو در وین اتریش، فضای شهر سلماس در شرق کوردستان امنیتی شد، اکنون نیز نیروهای انتظامی این شهرستان به علت واهی فعالیت احزاب کوردی مخالف حکومت اسلامی ایران، در پی برقراری حکومت نظامی در ساعاتی از شب در این شهر هستند.
نیروهای امنیتی-نظامی با استقرار در سلماس، جو این شهرستان را امنیتی کرده‌ و در عین حال از مسافرین نیز تفتیش و بازدید جدی به عمل می‌آید.
گزارش‌ها حاکی از آن است که تشدید فضای امنیتی و فشار بر شهروندان در پی فراخوان توسط سپاه سلماس برای جلوگیری از اعتراضات مردمی و اعتصاب بازاریان صورت گرفته است.
از هفته‌ی گذشته، نیروهای سپاه پاسداران حکومتی ایران و بسیج در روستاهای کورد نشین شهرستان سلماس حضور پیدا کرده‌اند و جو خفقان حاکم بر شهر نیز ادامه دارد.
هر ساله در آستانه‌ی‌ سالگرد ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو در تیرماه و نیز در بهمن ماه هر سال در سالگرد دستگیری “عبدالله اوجالان” برای جلوگیری از اعتراضات مردمی، در شهرستان سلماس و خصوصاً روستاهای کورد نشین آن، فضای امنیتی حاکم میشود.

هیچ نظری موجود نیست: