۱۳۹۳ تیر ۱۵, یکشنبه

کارمندان و دانشجویان سلماسی به زور به عضویت بسیج در می‌آیند

«کانون حقوق بشر سلماس» حکومت جمهوری اسلامی ایران بعد از ماکو، در سلماس شرق کوردستان نیز طی بخشنامه‌ای به ادارات، از کارمندان دولت و دانشگاهها این شهرستان به اجبار خواسته است برای ثبت نام و فعالیت در سازمان بسیج کشور اقدام نمایند.
به گزارش نیسان نیوز، حکومت ایران به صورت اجباری از کارمندان دولت خواسته است در خصوص گسترش فرهنگ بسیج کارمندی در مراکز بسیج ادارات حضور یابند.
همچنین نسخه‌ای از این بخشنامه به دانشگاههای آزاد، پیام نور و سایر مراکز آموزش عالی این شهرستان، ارسال شده و از آنان خواسته است دانشجویان را به عضویت در بسیج ترغیب نمایند.
در ماههای اخیر در شرق کوردستان حکومت اسلامی ایران برای به عضویت‌درآوردن مردم در سازمان بسیج، راهکارهای ویژه‌ای دنبال کرده است که یکی از آنان نیز ترغیب جوانان با دادن وعده‌ی کسری و حتی معافیت از خدمت سربازی در صورت عضویت فعال در سازمان بسیج می‌باشد.
سازمان بسیج مستضعفین ایران سازمانی شبه نظامی است که در تاریخ ۴ ‌آذرماه سال ۱۳۵۸ به دستور خمینی رهبر سابق جمهوری اسلامی ایران برای سرکوب تظاهرات کنندگان و احزاب مخالف تاسیس شد.
لازم به ذکر است اکثر اعضای سپاه پاسداران ایران برخاسته از این سازمان هستند و حکومت ایران این بار سعی دارد برای سرکوب مخالفین داخلی، از کارمندان استفاده ابزاری به عمل آورد.

هیچ نظری موجود نیست: