۱۳۹۳ تیر ۱۵, یکشنبه

یک زوج ارمنی در سلماس مورد بازجویی قرار گرفتند

«کانون حقوق بشر سلماس» یک زوج ارمنی ساکن شهرستان سلماس در پی فراخوان برگزاری یک شب شعر به زبان ارمنی در این شهرستان تا ساعاتی از سوی اداره‌ی اطلاعات این شهرستان بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.
به گزارش نیسان نیوز، صبح امروز ۱۲ تیرماه ۱۳۹۳ ماموران اداره اطلاعات سلماس با مراجعه به محل کار و منزل یک زوج ارمنی ضمن تفتیش منزل، به آنها در مورد شب برگزاری شعری که پیشتر فراخوان آن را داده‌اند، این زوج را به همراه خود به ستادخبری اطلاعات این شهرستان برده و ساعاتی آنها را مورد بازجویی قرار دادند.
بنا به اطلاع خبرنگار نیسان نیوز، ماموران اداره اطلاعات شهر سلماس ابتدا به محل کار یک شهروند ارومنی به نام “آوانس نیفاری” مراجعه کرده و پس از تفتیش محل کار، نامبرده را نیز تا ساعاتی بازداشت کرده و به همراه خود به ستاد خبری اطلاعات برده‌اند.
همزمان با بازداشت وی نیز ماموران امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات به منزل وی نیز مراجعه کرده و پس از بازرسی کامل منزل و ضبط کتب و عکسهای مربوط به رهبران ارمنی، همسر وی “ماری اسپاورای” را هم بازداشت و به ستاد خبری منتقل کردند.
این فشارهای اعمال‌شده بر شهروندان ارمنی در شرق کوردستان در پی فراخوان شب شعری است که عده‌ای از فعالین ارمنی‌زبان در سطح این شهرستان اقدام به تبلیغ برگزاری آن به زبان ارمنی کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: